Dag van vertrek - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Merlin Esch - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Merlin Esch - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Blijf op de hoogte en volg Merlin

01 Juli 2015 | Taiwan, Taipei

Dinsdag 30 juni... Dag van vertrek

Om 09.00 uur afgesproken met papa, mama, Roy, Kim en Suus. Die brengen mij weg naar Schiphol. Gisteren heel de dag in de weer geweest om de laatste dingen te regelen en backpack in te pakken.
´s Nachts om 1 uur ff chillen op de bank. Even skypen met Victor om vervolgens weer verder te rommelen. Toch wel eventjes kunnen slapen, maar zo zal ik lekker moe zijn in het vliegtuig.
´s Ochtends om 7 uur mezelf klaar maken, spullen pakken en tassen dichtdoen.
Het is al warm hier in NL om 07.30 en dan heb ik ook nog een beetje stress zo op het laatst.
Weet niet welke kleren ik aan moet, m´n benen zijn te wit, moneybelt is lelijk en m´n rugtas kan niet dicht...
“Okee Merlin,, rustig blijven.. kleren aan doen die je had bedacht, was voor een reden!! Rugtas kan wel dicht als je iets in je handtas doet. Dan maar geen moneybelt.. en ja die benen?!..Schijt aan!”
Hop met ons mam naar Kim. Papa, Roy en Suus zijn er al. Even kletsen en dan aanrijden.
Schiphol, we zijn er!!.. auto parkeren.. lastig.. lachen.. inchecken.. bagage afgeven.. nog meer lachen.. eten.. kletsen.. afscheid!
Afscheid is moeilijk, maar vind het ook goed dat het zo ver is. Heb verschillende emoties, heel raar. Ben blij, gelukkig en verdrietig en vind het spannend.
En dan alleen verder. Zodra ik ze niet meer zie, denk ik... hmmmm, okee, en nu? Oja douane...
Rugtas af, laptop eruit, vloeibare dingetjes eruit. Dan inladen... KUT, rugtas was met een systeem ingepakt.. die is nu weg!
Dan door naar de gate... Hoppa meteen doorlopen. Eerst rij 25 t/m 39 mogen erin. Ik heb 34A.. FIJN :) “En A? Is toch altijd bij het raam?”
Loop verder de sluis door, kom een hond tegen die even wil snuffelen, Prima! Dan verder, kom allemaal lieve mensjes tegen die zeggen: Goedemiddag, welkom, nice flight. Ik vind het allemaal leuk en ken helemaal niemand, dus zeg met een glimlach, Thank you!
Dan 34 A zoeken... Daar 34 A Yes! RAAM! Whoop... kijk op m’n stoel, ligt er een dekentje en kussentje klaar.. Fancy :). En 34B is nog niet bezet. ‘misschien komt die ook niet’.
Ik ga rustig zitten, pak mn mp3 en de brieven die ik van mama, Kim en Suus heb gehad. Lees ze door, grappig en emotioneel. Ik huil nog een keer (beetje;)), want wat zal ik iedereen toch missen. En dan zeg ik tegen mezelf dat het nu klaar is!
Kijk rechts van me.. nog geen 34B en we taxiën al.. NICE!!! Dat wordt languit slapen.
Ik zet m’n muziek aan en ga een dutje doen.. Welterusten!!

Besitos Merlin!!

~Live the life you will remember~

  • 02 Juli 2015 - 13:13

    Rien:

    Je begint zowaar nog een schrijfster te worden.Prachtig om te lezen,of je er zelf bijzit.Mooi.

  • 10 Juli 2015 - 09:17

    Riëtte:

    Wat schrijf je leuk zeg! Nou al benieuwd naar de volgende verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merlin

30 juni vertrek ik voor 7 maanden naar Australië. Daar ga ik rondreizen en werken. Vooral aan de oostkust, maar wil ik ook nog graag naar de westkust gaan. Eind Januari ga ik naar Nieuw-Zeeland. Daar ga ik nog een maand rondreizen met mijn beste vriendin.

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 10071

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 26 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: