Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Merlin Esch - WaarBenJij.nu Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Merlin Esch - WaarBenJij.nu

Aankomst Sydney

Blijf op de hoogte en volg Merlin

04 Juli 2015 | Australië, Sydney

Donderdag 2 juli

Na m´n dutje lekker wat films gekeken, paar keer opstaan, beentjes strekken, nog een paar keer beetje wegsukkelen.
1e stop Bangkok: Alleen een stop om te tanken, maar hoop dat ik er wel even uit mag. Even lopen, mensen horen praten, geen droge airco lucht.
En ja.. we mogen eruit. Sluis door. Pfff warm, ff wennen :). Nou, voor frisse lucht hoef je het vliegtuig ook niet uit, want het stinkt en ruikt muf.
Ik moet toch nog een keer door de douane. Rugtas af, laptop, vloeibare dingetjes er weer uit. Loop naar de wc.. opfrissen, tanden poetsen, washandje. Das lekker :)!!!
Dan naar de gate, alweer boarden en op naar Taipei...
2e stop Taipei: Dit keer had ik wel een buurvrouw. Maar goed, maakt niet uit. Ze viel gelukkig niet tegen me aan in slaap, met een kwijlstraaltje op m’n schouder. En ik ook niet tegen haar :).
Sow, vliegveld in Taipei is echt een verademing. Wat een verschil met Bangkok. Het is schoon, netjes, rustig en toch groot en het ruikt alsof hier wel wordt gepoetst.
Moet straks weer opstappen in terminal 2, dus ga ik daar vast heen met de sky train. Daar aangekomen neem ik plaats in een restaurant. Bestel een kopje thee, pak m’n laptop en vertel het thuisfront waar ik ben. Ik kijk een beetje rond en observeer de mensen.. weinig toeristen. Fijn! De Taiwanezen (zeg je dat zo??) zijn aardige mensen, behulpzaam en ik denk ook heel lief. Probeer te begrijpen waar ze het over hebben als ze tegen elkaar praten. Ik versta het niet, maar soms lijkt het alsof ik een plat woord Brabants hoor. Dat zal wel een mama appelsap zijn.
Het is 19.00 en wordt al donker. Heb m’n kipsalade op. Ga me nog een keer opfrissen en dan in de fijne stoel van de bieb liggen. Nog 3 uurtjes en dan mag ik alweer boarden naar Sydney.
3e stop Sydney: OMG... serieus ben ik in Sydney? Is zo raar om te beseffen, maar het is echt zo. Ze praten Australisch, zeggen no worries, zijn behulpzaam, stuur van de auto zit aan de rechtse kant en ze rijden links op weg.. ik zit goed! Aangekomen bij m’n hostel, even ingecheckt. Okee.. ik dacht altijd dat hostels een beetje vies en krakkemikkig waren. Maar deze niet. Dat is een fijn begin. Het is groot, veel jongeren, ruikt fris en ziet er schoon uit. TOP!
Naar m’n kamer.. 6e verdieping?!.. Spullen neergegooid en aan kamergenoten gevraagd waar ik kan douchen, want daar ben ik na 2 dagen wel aan toe. Douches zien er ook prima uit. Dan ff naar de wc.. ben ik klaar, bedenk ik.. FUCK ik had eerst door moeten spoelen, er had zomaar een spin in de wc kunnen zitten. Maar was gelukkig niet.
Terug naar kamer. Ff siesta houden, maar merk dat ik niet heel vast slaap, maar wel half droom. En dat ik praat in mijn slaap.. OMG voor schut! Daarna even met 2 meiden wat gedronken en gegeten in de bar van het hostel. En nou is het beter om op tijd te gaan slapen, zodat ik morgen weer lekker fit ben!!

Besitos Merlin

~Live the life you will remember~

  • 04 Juli 2015 - 23:31

    Rien:

    Hai Memmie,wederom een mooi verhaal,leest zo makkelijk weg,heerlijk,ga zo door.Dat het hostel etc goed in orde is,prima.Je kunt beter goed starten.En OMG je bent in Sydney.Nou en? Die uit Adelaide geboren wielrenner is hier in Utrecht en neemt de gele trui.Rohan Dennis een menneke van 25 jaar kennen ze nu wereldwijd.Dus,wat is afstand in km? Veel en weinig.En het enfant terrible van de tennissport die de kwartfinales heeft bereikt van Wimbledon,Nick Kyrgios,de Australier,26 jaar.Het is soms ver,voor het thuisfront,maar je bent zo dicht bij.Ga genieten en avonturen,streef je doel.Dat doet jou goed en mij.Hier zingen de Aussies,Do you come from a land down under,en wij zingen la la la la,en dan denk ik aan Brabant want daar brand nog licht,la lala.lala la...En zo is het maar net.Good Luck.

  • 06 Juli 2015 - 23:45

    Peer:

    Yo Merlin,

    Ik ga proberen je zo af en toe een beetje te volgen. Wij, mijn Mientje en ik, wensen je een prettige reis en heel veel plezier.

  • 07 Juli 2015 - 06:59

    Annet:

    Vanmorgen geskyped. Raar, wel erg leuk. Enne het kupske is nog het zelfde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merlin

30 juni vertrek ik voor 7 maanden naar Australië. Daar ga ik rondreizen en werken. Vooral aan de oostkust, maar wil ik ook nog graag naar de westkust gaan. Eind Januari ga ik naar Nieuw-Zeeland. Daar ga ik nog een maand rondreizen met mijn beste vriendin.

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 10078

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 26 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: