4 days of Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Merlin Esch - WaarBenJij.nu 4 days of Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Merlin Esch - WaarBenJij.nu

4 days of Sydney

Blijf op de hoogte en volg Merlin

10 Juli 2015 | Australië, Sydney

Sydney

Vrijdag ochtend... Word wakker, ff douchen. Vandaag moet ik alles regelen om hier te mogen werken. Bank rekening, Tax file number, Australisch telefoon nummer, Medicare Card en inschrijven bij uitzendbureau. Bij het hostel kunnen ze mij op weg helpen. Ik ga naar de Travel up desk. Een vrouwtje helpt mij en is gewend aan onzekere backpackers die domme vragen stellen.
Ze heeft een SIM-card en stopt die in mijn telefoon. Okee, das makkelijk denk ik. NEXT..
Tax file numer.. ze pakt mijn paspoort, doet d’r ding op de computer en ook dat is aangevraagd.
Nu moet ik alleen 28 dagen wachten tot ik het nummer krijg. Maar met het bewijs van de aanvraag mag ik al wel werken.
Dan het uitzendbureau. Zit om de hoek van het hostel. Daar moet ik heen om een account aan te maken. Dat ging ook makkelijk. Alice laat mij een voorbeeld zien hoe een Australisch CV eruit ziet. Dus ik zeg.. Okee dan ga ik daar ff nog mee aan de gang en dan stuur ik hem naar je op zodat je die ff kan checken. Is goed!
Terug naar hostel.. Wat is het volgende..? Medicare Card en bankrekening.
De behulpzame meid van de Travel desk zegt dat ik ook daarheen moet lopen en dat ze mij daar verder kunnen helpen.
Prima.. ga eerst naar de bank. Aan tafel bij een medewerkster. Die pakt mijn paspoort en ook zij doet d’r ding op de computer. En ik denk .. ik krijg een pasje en thats it.. maar nee. Dat pasje duurt 4-6 dagen voordat die er is. Maar no worries, die kan ik in Cairns ook ophalen.
En dan.. er is een app! ‘OMG... nee geen app.. ben daar echt niet goed in.. SUUUUSSSS!!!’
Ik krijg een hoop codes en inloggegevens. Ik zal proberen uit te leggen wat ik moet doen. Om mijn account te activeren en geld over te kunnen maken, moet ik eerst een paar keer geld pinnen van mijn nederlandse rekening en storten op de australische rekening. Maar omdat ik nog geen pasje heb, kan ik dat met die app doen. Je kan dan met je inloggegevens hetzelfde doen als met een pasje bij de automaat. Degene die mij een beetje kennen, weten dat ik allang blij ben dat ik weet hoe ik deze reisverslagen moet uploaden... Dus kun je je een beetje voorstellen hoe ik me voel!
Ik moet even weg bij de bank, want het wordt een beetje te veel en denk.. kom later wel even terug.
Ga naar het gebouw waar ik mijn Medicare card kan halen. Wat gegevens invullen en ook dat pasje is er niet meteen. Duurt 4 weken voordat dat binnen is. En ik weet niet waar ik dan ben en waar ze het naartoe kan sturen. Dus kan ik het naar mijn hostel waar ik nu verblijf toe laten sturen. Dan moet ik tegen die tijd bellen en dan kunnen zij het toesturen naar waar ik dan ben.
Nou ik ga terug naar mijn hostel en ga aan de gang met m’n CV. Ben er wel een beetje klaar mee voor vandaag. Mijn kamergenoot vraagt of ik mee ga om boodschappen te halen. We halen pasta met pesto, tomaat en ui. ’s Avonds doen we nog wat drankjes in de bar en dan naar bed.
Zaterdag en zondag wat sighseeing in Sydney gedaan. Met een hop on hop off bus door de stad. Er is zoveel te zien en te doen dat dit me een goeie optie leek. Dan heb ik alvast alle hoogtepunten gezien.
Zondagavond mijn backpack vast ingepakt, want maandag vlieg ik naar Cairns.
Heb bedacht om om 8 uur op te staan.. relax opstaan, koffie drinken, nog even naar de bank voor extra uitleg.
Okee.. dat ging niet door.. werd om 09.40 wakker en moet voor 10.00 uitgecheckt zijn. Jammer!!
Gelukkig had ik mijn backpack al helemaal klaar, dus stond om 10 uur beneden. Sleutel afgegeven, busje naar airport geregeld, busje is er om 11.05. Dan kan ik dus nog even naar de bank. Daar zeg ik dus dat ik dat geld van mijn NL rekening naar de OZ rekening wil overmaken. Duurde allemaal lang. Die ene app stopte er ook mee, dus moest ik ff opnieuw downloaden.. pfff ‘’ik heb zin in kofffiiiee’’. Maar goed,dit is belangrijk. Later blijkt dat ik het verkeerd heb begrepen en dat zodra ik mijn pasje in Cairns opgehaald heb, dat ik dan dus geld daar op moet storten om het te activeren. Dus voor niks daarheen geweest. Maar goed.. geen probleem.. heb verder alles geregeld. Dus daar ben ik wel blij mee. Als ik Cairns ben, ga ik jobhunten !!

Besitos Merlin

~ Live the life you will remember ~

  • 10 Juli 2015 - 14:53

    Rien:

    Ach,soms zit het mee en soms tegen.No worries by happy.Komt toch altijd weer goed,niet dan?

  • 10 Juli 2015 - 15:20

    Davy:

    Merlin!! Wat een leuke verhalen zeg! Je vertelt het echt super leuk en ik kan me precies voorstellen hoe je het vertelt, haha! Fijn dat je je draai al begint te vinden en dat de belangrijkste dingen allemaal (bijna) geregeld zijn. Succes met jobhunten en ben benieuwd wat je gaat vinden! Veel plezier nog en geniet er vooral van!
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal! En trouwens de foto's zijn super leuk!

  • 10 Juli 2015 - 15:43

    Annet:

    Wat un gedoe. en 'smorgens het "wekkertje" niet in de buurt kan lastig zijn.
    Fijn dat je al zoveel geregeld hebt!!!!!

  • 11 Juli 2015 - 04:38

    Suus:

    Haha ik zie je gezicht al helemaal voor je. Fijn dat het toch allemaal goed is gekomen. Maar dat had ik ook wel verwacht ;).
    Hopelijk sturen ze alles snel naar je op zodra het binnen is.

  • 11 Juli 2015 - 12:02

    Kim:

    Memmie! Hahaha zie het idd al voor me..suus to the rescue haha maar ff tot tien tellen en dan komt het allemaal goed. Slowly but surely haha yeaaah zie je morgen! (Op skype dan wel)

  • 14 Juli 2015 - 09:12

    Agaath:

    Hoi Merlin
    Fijn dat je goed bent aangekomen, maar ja dat paperassen gedoe is niet voor iedereen weggelegd .
    Maar zoals gewoonlijk komt het allemaal wel goed.
    Veel plezier.

  • 13 Juni 2016 - 12:10

    Ashley:

    Heeey Merlin,

    Ik las net je verhaal hier omdat ik opzoek ben naar hoe ik juist men cvtje moet maken voor hier in Australië te gaan jobhunten.
    Heb je misschien nog een voorbeeldje van de jouwe? Ik kan maar niemand vinden waar ik men cv met kan vergelijken zodat ik weet of de mijne al goed in orde is of niet..

    vele groetjes

    ashley

  • 17 Juni 2016 - 10:40

    Merlin Van Esch:

    Hey Ashley,

    Dat is goed hoor. Als je me je e-mailadres geeft, dan zal ik mijn cv doorsturen.
    Ben je al in Australie?

    Groetjes Merlin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merlin

30 juni vertrek ik voor 7 maanden naar Australië. Daar ga ik rondreizen en werken. Vooral aan de oostkust, maar wil ik ook nog graag naar de westkust gaan. Eind Januari ga ik naar Nieuw-Zeeland. Daar ga ik nog een maand rondreizen met mijn beste vriendin.

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 5917
Totaal aantal bezoekers 10050

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 26 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: