Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Merlin Esch - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Merlin Esch - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Merlin

14 Juli 2015 | Australië, Cairns

Cairns

Jobhunt is begonnen... kijk op de site van het uitzendbureau en verschillende sites zoals monsterboard enzo. Zie van alles voorbij komen. Dan zie ik op gumtree.com.au een vacature voorbij komen van Gale voor de Cairns Show. Ff kijken wat dat is... iemand voor achter de foodcounter.
Cairns Show is een 3 dagen durend festival met van allerlei competities, shows, eten, drinken, muziek. Dus ik stuur een mail. Lijkt me wel gaaf.. is echt iets van hier.
Ik logeer trouwens in Gilligans hostel... Pfff echt verschrikkelijk. Leuk als je 18 bent en alleen maar wil stappen, maar dat heb ik wel gehad. Slaap boven een discotheek, waar de bass wel niet zo hard uitkomt dat ik bijna van mijn stapelbed af val. Dan dus 3 dagen kut slapen. Mensen zijn wel aardig verder. En echt HOE toevallig... Een jongen uit New York die in Sydney bij mij op de kamer lag, komt binnen en slaapt ook in kamer 216!!
Maar goed... ondertussen solliciteer ik rustig door. Zie een job voor medewerker bediening vlakbij Port Douglas voor 3 maanden, dus stuur mijn CV en een leuk verhaaltje.
Bericht van Gale. Donderdag 09-07 10 uur kort gesprekje daar waar de Cairns Show gehouden zal worden. NICE!!!
Woensdag heb ik besloten om naar Kuranda te gaan. Dorpje midden in het regenwoud. Schijnt heel gaaf te zijn. Maar dat vertel ik in ander verslag, anders word deze zo lang ;)
Na mijn Kuranda avontuur besluit ik om op tijd naar bed te gaan.. Laatste avond Gilligans. Heb nog niks nieuws geboekt, maar ach dat zie ik morgen wel. Slapen..morgen gesprek met Gale!
Sta op tijd op.. douche, ontbijt, check uit, koffie met gratis WiFi.. Gale. Kom daaraan, staat er een hele groep te wachten. Helft backpackers, helft locals. Ieder omstenbeurt naar Gale... O ja ik dacht dat ik een man zou treffen.. nee dus. Tijdens het wachten klets ik met wat meiden. Vertel dat ik op zoek ben naar een hostel. Ze prijzen allemaal hun hostel aan. “NEXT”.. dat ben ik! Okay.. Hi Gale, nice to meet you!! Ik vertel over mijn werkervaring. Zij vertelt wat ze verkopen en wat ik moet doen. En ze zet een YES achter mijn naam. Ow COOL, dat was makkelijk!! 15-16-17 juli ben ik van de partij.
Ik heb gekozen voor het Calypso hostel. Loop daarheen.. pff 25 graden, zon, backpack voor en achter, half uurtje. Maar maakt niet uit. Calypso was een goede keuze. Er hangt een fijne sfeer. Ik hoor Bob Marley op de achtergrond. Gooi mijn spullen neer en ga terug naar de stad. Heb afgesproken om met de New Yorker naar de Night Markets te gaan. Super gave spullen.. koop een shirt, de NY-er ook, dus 5 dollar korting!  Koop nog een horloge, we eten wat en ik ga terug naar Calypso. Daar ontmoet ik Ive. We drinken een corona in de bar. “Leuke plek. Hier houd ik het wel vol tot aan de Cairns Show”.
Ga naar bed. Hoor muziek op de achtergrond. Mark Knopfler vertelt het verhaal over Romeo and Juliet. Daarna Fleetwood Mac.. ken niet heel de tekst, maar ze zingen “You can go your own way”.
Ik lach en sukkel in slaap...

Besitos Merlin

~Live the life you will remember~

  • 14 Juli 2015 - 20:31

    Tante Anja:

    Heey memmie, ook ik probeer je 'n beetje te volgen wat je daar zoal allemaal aan 't uitspoken bent. Leuke verhalen. Groetjes

  • 19 Juli 2015 - 16:55

    Tante Bea:

    Hoi Merlin,
    Leuke verhalen, je hebt in korte tijd al veel gedaan en gezien. Fijn dat je werk hebt voor 3 maanden.
    Ik blijf je volgen,
    Heel veel groetjes van Will en Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merlin

30 juni vertrek ik voor 7 maanden naar Australië. Daar ga ik rondreizen en werken. Vooral aan de oostkust, maar wil ik ook nog graag naar de westkust gaan. Eind Januari ga ik naar Nieuw-Zeeland. Daar ga ik nog een maand rondreizen met mijn beste vriendin.

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 10064

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 26 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: